Wat doen we

Schade taxatie: calculatie
Met behulp van het computersysteem Audatex-e-calc worden alle gegevens van de auto en de schade opgeslagen en verwerkt tot een schadecalculatie. De digitale camera neemt beelden van de schade op en wordt dan toegevoegd aan de schadecalculatie. De calculatie wordt door één van onze medewerkers gemaakt en stemt zijn bevindingen af met de verzekeraar.
Totaal herstel: stoelhoes Herstel spuitwerk
Nadat er een schadecalculatie is gemaakt word de auto voorzien van een stoelhoes, vloermat en stuurhoes en wordt de auto de werkplaats binnengereden. De beschadigde onderdelen worden gedemonteerd om vervangen of hersteld te worden. Indien de carrosserie gedeeltelijk gericht of vervangen dient te worden, gebeurt dat op de Cellete mallen richtbank, welke de exacte fabrieksspecificaties van iedere auto garandeert Daarna wordt het plaatwerk voorbereid om gespoten te worden. De delen worden geschuurd , eventueel strak gemaakt en daarna in een roestwerende primer gespoten. Dit alles gebeurt exact volgens de aanbevelingen van onze lakfabrikant. Hierna worden de delen klaargezet voor de spuitcabine. De auto wordt de spuitcabine ingereden en afgedekt met spuitfolie. De kleur van de lak wordt bepaald aan de hand van het recept van de lakfabrikant. Nadat de kleur gecontroleerd en eventueel bijgetint is word de auto gespoten met milieuvriendelijke watergedragen lak. Daarna wordt de lak gedroogd bij een temperatuur van 60°C. Als de auto daarna afgekoeld is wordt de auto opgebouwd en gewassen. Wanner de auto klaar is voor aflevering volgt er een strenge eindcontrole. We zijn niet voor niets een FOCWA Eurogarantbedrijf. Daarna wordt de auto weer aan de klant afgeleverd en krijgt desgewenst uitleg met betrekking tot de reparatie en vervolgt zijn of haar weg in een blinkende gerepareerde auto met het FOCWA garantiebewijs.
Vervangend vervoer:
Indien gewenst hebben wij een leenauto voor u klaar staan.
Ruitreparatie-vervanging: ruit
Als u door steenslag een kleine beschadiging (sterretje) in uw autoruit heeft, kunt u dat kosteloos bij ons laten repareren vanaf minimaal WA+ verzekerden. Dit geldt voor bijna alle verzekeringsmaatschappijen. Uw voorruit krijgt daardoor weer zijn oorspronkelijke sterkte.
Uitdeuken zonder spuiten:
Indien u deukjes heeft in uw auto ten gevolge van hagelschade, parkeerschade etc., dan kunnen deze deukjes meestal door middel van uitdeuken zonder spuiten hersteld worden. Een voorwaarde is wel dat de lak niet weggesprongen is. Het grote voordeel van deze methode is dat er niet aan de auto gespoten hoeft te worden wat een aardig prijsvoordeel oplevert.
Industrie spuitwerk: industrie
Wij kunnen ook aluminium profielen, schakelkasten, wandkoelingsmeubels (winkels), landbouwmachines etc. spuiten in een speciale industriecoating.
Kunststof herstel:
Voor kleine of grote scheuren in kunststof delen (bijvoorbeeld bumpers, koplampen, grille, spoiler en motorfietsdelen) kunnen wij dat herstellen door middel van de kunststof lastechniek.
Spot repair:
Spot repair is het snel en doeltreffend herstellen van kleine beschadigingen aan bijvoorbeeld bumpers en portieren etc. Het onderdeel wordt niet in zijn geheel gespoten maar plaatselijk behandeld wat voordelig is voor uw portemonnee.